Pored do sada iznesenih čudotvornih karakteristika, Kur’an posjeduje i „matematičku mudžizu“. Jedan primjer ove mudžize je zajednički broj ponavljanja određenih riječi. Odredene riječi koje se u izvijesnom međusobnom odnosu na krajnje zbunjujući način ponavljaju u Kur’anu istom broju. Dolje su navedene riječi ove vrste i broj njihovog ponavljanja: Tako se izraz „sedam nebesa“ u Kur’anu spominje sedam puta. „Stvaranje nebesa (halku semavat)“ također se sedam puta ponavlja: Riječ „dan (jevm)“ u jednini spominje se 365 puta, a u množini, dakle, „dani (ejjam i jevmejn)“ 30 puta. Broj ponavljanja riječi „mjesec“ iznosi 12:
SEDAM NEBESA
STVARANJE NEBESA
DAN
DANI
MJESEC
7 puta
7 puta
365
30
12
Riječ „Abd-rob i riječ ibadet“ ponavljaju se 152 puta isto koliko i riječ „Rab-Gospodar“
Abd-rob/ ibadet 152
Rabb-Gospodar 152
Riječ „izdaja“ spominje se 16 puta, kao i riječ „zloba (habis)“:
Rabb-Gospodar 152
Riječ „izdaja“ spominje se 16 puta, kao i riječ „zloba (habis)“:
IZDAJA 16 puta
ZLOBA 16 puta
„Biljka“ i „stablo“ u Kur’anu se ponavljaju isti broj puta:
ZLOBA 16 puta
„Biljka“ i „stablo“ u Kur’anu se ponavljaju isti broj puta:
BILJKA 26 puta
STABLO 26 puta
Dok se riječ „kazna“ spominje 117 puta, jedan od temeljnih kur’anskih principa, „oprost“, se spominje duplo više od ovog broja, dakle 234 puta:
STABLO 26 puta
Dok se riječ „kazna“ spominje 117 puta, jedan od temeljnih kur’anskih principa, „oprost“, se spominje duplo više od ovog broja, dakle 234 puta:
KAZNA 117 puta
OPROST 2×117=234 puta
Kada prebrojimo imperativ „reci“, vidjet ćemo da se on u Kur’anu spominje 332 puta. Isti rezultat ćemo dobiti i kada prebrojimo glagol „rekli su“
OPROST 2×117=234 puta
Kada prebrojimo imperativ „reci“, vidjet ćemo da se on u Kur’anu spominje 332 puta. Isti rezultat ćemo dobiti i kada prebrojimo glagol „rekli su“
RECI 332 puta
REKLI SU 332 puta
Broj ponavljanja riječi «dunjaluk» i «ahiret» je isti:
REKLI SU 332 puta
Broj ponavljanja riječi «dunjaluk» i «ahiret» je isti:
DUNJALUK 115 puta
AHIRET 115 puta
Riječ «šejtan» spominje se 88 puta, koliko i riječ «melek»:
AHIRET 115 puta
Riječ «šejtan» spominje se 88 puta, koliko i riječ «melek»:
ŠEJTAN 88 puta
MELEK 88 puta
Riječ «iman» (bez određenog člana) u cijelom Kur´anu spominje se 25 puta, riječ «bogohuljenje» isto toliko:
MELEK 88 puta
Riječ «iman» (bez određenog člana) u cijelom Kur´anu spominje se 25 puta, riječ «bogohuljenje» isto toliko:
IMAN 25 puta
BOGOHULJENJE 25 puta
Riječ «zekat» ponavlja se 32 puta, koliko i riječ «bereket»:
BOGOHULJENJE 25 puta
Riječ «zekat» ponavlja se 32 puta, koliko i riječ «bereket»:
ZEKAT 32 puta
BEREKET 32 puta
Riječ «rahmet» ponavlja se ito toliko koliko i riječ «pravi put-hidajet»:
BEREKET 32 puta
Riječ «rahmet» ponavlja se ito toliko koliko i riječ «pravi put-hidajet»:
RAHMET 79 puta
HIDAJET 79 puta
Riječ «dobar, pošten, pobožan, čestit, ebrar» ponavlja se 6 puta, dok se riječ «bludnik, razvratnik, lažov, fadžir» ponavlja duplo manje od toga, 3 puta:
HIDAJET 79 puta
Riječ «dobar, pošten, pobožan, čestit, ebrar» ponavlja se 6 puta, dok se riječ «bludnik, razvratnik, lažov, fadžir» ponavlja duplo manje od toga, 3 puta:
EBRAR 6 puta
FADŽIR 3 puta
Riječi «ljeto-vruće» ponavljaju se u istom broju kao i riječi «zima-hladno», 5 puta:
FADŽIR 3 puta
Riječi «ljeto-vruće» ponavljaju se u istom broju kao i riječi «zima-hladno», 5 puta:
LJETO-VRUĆE 5 puta
ZIMA-HLADNO 5 puta
Formulacija «stvorio je vas (čovjeka)» ponavlja se u istom broju kao i «pokornost», 16 puta:
ZIMA-HLADNO 5 puta
Formulacija «stvorio je vas (čovjeka)» ponavlja se u istom broju kao i «pokornost», 16 puta:
STVORIO JE VAS (ČOVJEKA) 16 puta
POKORNOST 16 puta
Riječ „vino (hamr)“ i „pijanstvo (sekere)“ ponavljaju se isto puta: 6 puta:
POKORNOST 16 puta
Riječ „vino (hamr)“ i „pijanstvo (sekere)“ ponavljaju se isto puta: 6 puta:
VINO 6 puta
PIJANSTVO 6 puta
Riječ „bogatstvo“ ponavlja se 26 puta, ali riječ „siromaštvo“ duplo manje: 13 puta.
PIJANSTVO 6 puta
Riječ „bogatstvo“ ponavlja se 26 puta, ali riječ „siromaštvo“ duplo manje: 13 puta.
BOGATSTVO 26 puta
SIROMAŠTVO 13 puta
Riječ „čovjek (insan)“ spominje se 65 puta, što je jednako ukupnom broju spominjanja faza stvaranja čovjeka:
SIROMAŠTVO 13 puta
Riječ „čovjek (insan)“ spominje se 65 puta, što je jednako ukupnom broju spominjanja faza stvaranja čovjeka:
ČOVJEK 65
ZEMLJA (turabun) 17
SJEME, SPERMA (nutfeh) 12
EMBRIO (‚alaq) 6
GRUDA MESA (meda’a) 3
KOST (‚izam) 15
MESO (lahm) 12
UKUPNO: 65
Riječ „život (hajat)“ i riječ „smrt (mevt)“ spominju se 140 puta.
ZEMLJA (turabun) 17
SJEME, SPERMA (nutfeh) 12
EMBRIO (‚alaq) 6
GRUDA MESA (meda’a) 3
KOST (‚izam) 15
MESO (lahm) 12
UKUPNO: 65
Riječ „život (hajat)“ i riječ „smrt (mevt)“ spominju se 140 puta.
ŽIVOT 140 puta
SMRT 140 puta
Riječ „korist“ i riječ „nered“ spominju se 50 puta:
SMRT 140 puta
Riječ „korist“ i riječ „nered“ spominju se 50 puta:
KORIST 50 puta
NERED 50 puta
Riječ „ljudi“ i riječ „poslanici“ spominju se 368 puta:
NERED 50 puta
Riječ „ljudi“ i riječ „poslanici“ spominju se 368 puta:
LJUDI 368 puta
POSLANICI 368 puta
Riječ „Iblis“ i rečenica „traženje zaštite od Iblisa (El-istiazetu min iblis)“ ponavljaju su 11 puta:
POSLANICI 368 puta
Riječ „Iblis“ i rečenica „traženje zaštite od Iblisa (El-istiazetu min iblis)“ ponavljaju su 11 puta:
IBLIS 11 puta
TRAŽENJE ZAŠTITE OD IBLISA 11 puta
Riječ „Nesreća (musibet)“ i riječ „zahvala (šukr)“ spominju se po 70 puta:
TRAŽENJE ZAŠTITE OD IBLISA 11 puta
Riječ „Nesreća (musibet)“ i riječ „zahvala (šukr)“ spominju se po 70 puta:
NESREĆA 70 puta
ZAHVALA 70 puta
Riječ „udjeljivanje“ i riječ „zadovoljstvo“ spominju se 73 puta:
ZAHVALA 70 puta
Riječ „udjeljivanje“ i riječ „zadovoljstvo“ spominju se 73 puta:
UDJELJIVANJE 73 puta
ZADOVOLJSTVO 73 puta
Riječ „Zabludjeli (oni koji su u zabludi)“ i riječ „umrli“ spominje se 17 puta:
ZADOVOLJSTVO 73 puta
Riječ „Zabludjeli (oni koji su u zabludi)“ i riječ „umrli“ spominje se 17 puta:
ZABLUDJELI 17 puta
UMRLI 17 puta
Riječ „sihr“ i riječ „smutnja“ spominju se po 60 puta:
UMRLI 17 puta
Riječ „sihr“ i riječ „smutnja“ spominju se po 60 puta:
LJUDI 17 puta
POSLANICI 17 puta
Riječ „akl-razum“ i riječ „nur-svjetlo“ spominju se isti broj puta, 49:
POSLANICI 17 puta
Riječ „akl-razum“ i riječ „nur-svjetlo“ spominju se isti broj puta, 49:
AKL-RAZUM 49 puta
NUR-SVJETLOST 49 puta
Riječ „lisan-jezik“ i riječ „mev’izat-opomena“ spominju se po 25 puta:
NUR-SVJETLOST 49 puta
Riječ „lisan-jezik“ i riječ „mev’izat-opomena“ spominju se po 25 puta:
JEZIK 25 puta
OPOMENA 25 puta
Riječ „žudnja“ i riječ „strah“ spominju se po 8 puta:
OPOMENA 25 puta
Riječ „žudnja“ i riječ „strah“ spominju se po 8 puta:
ŽUDNJA 8 puta
STRAH 8 puta
Riječ „šiddetun-žestina, jačina“ i riječ „sabur-strpljivost“ spominju se po 114 puta:
STRAH 8 puta
Riječ „šiddetun-žestina, jačina“ i riječ „sabur-strpljivost“ spominju se po 114 puta:
ŽESTINA 114 puta
STRAH 114 puta
Riječ „Muhammed“ (s.a.v.a.) i riječ „šerijat“ spominju se po 4 puta:
STRAH 114 puta
Riječ „Muhammed“ (s.a.v.a.) i riječ „šerijat“ spominju se po 4 puta:
MUHAMMED a. s. 4 puta
ŠERIAT 4 puta
Riječ „redžul-čovjek“ i riječ „mer´etun-žena“ spominju se po 24 puta:
ŠERIAT 4 puta
Riječ „redžul-čovjek“ i riječ „mer´etun-žena“ spominju se po 24 puta:
ČOVJEK 24 puta
ŽENA 24 puta
Pored ovih interesantnih odnosa između pojedinih riječi u Kur’anu Časnom susrećemo i navođenje pojedinih harfova na početku sura za koje se tačno ne može ustvrditi značenje. Tako sura El-Bekara počinje harfovima «Elif,Lam,Mim», Sura Jasin počinje harfovima «Ja i Sin» , sura Kaf počinje harfom «kaf», sura Er-Ra’d počinje harfovima «elif-lam-mim-ra» itd. 29 kur’anskih sura počinje harfovima. Od 28 harfova arapskog pisma 14 ih se navodi u raznim kombinacijama na početku sura. Mufessiri su iznijeli nekoliko mišljenja o mogućem značenju ovih harfova na početku sura. Pored mufessira ove harfove su ispitivali i u novije doba, računarskim tehnikama i prema tim istraživanjima (koja nažalost nisam uspio provjeriti) neki su ustvrdili da recimo u surama koje počinje sa «elif-lam-mim» najviše ima harfova « elif» pa zatim «lam» , pa «mim» . Tako recimo prema navodima dr. Mustafe Mahmuda u suri Er-Ra’d harf »elif» se spominje 625, «lam» 479, «mim» 260 i «ra» 137 puta. Isti slučaj je i sa surom El-Bekare u kojoj je «elif» zastupljen 4592, «lam» 3204 i «mim» 2195 puta. U suri Ali Imran koja također počinje sa «elif-lam-mim» harf «elif» je spomenut 2578, «lam» 1885 i «mim» 1251 puta (istim redom kako su spomenuti na početku sure) …
ŽENA 24 puta
Pored ovih interesantnih odnosa između pojedinih riječi u Kur’anu Časnom susrećemo i navođenje pojedinih harfova na početku sura za koje se tačno ne može ustvrditi značenje. Tako sura El-Bekara počinje harfovima «Elif,Lam,Mim», Sura Jasin počinje harfovima «Ja i Sin» , sura Kaf počinje harfom «kaf», sura Er-Ra’d počinje harfovima «elif-lam-mim-ra» itd. 29 kur’anskih sura počinje harfovima. Od 28 harfova arapskog pisma 14 ih se navodi u raznim kombinacijama na početku sura. Mufessiri su iznijeli nekoliko mišljenja o mogućem značenju ovih harfova na početku sura. Pored mufessira ove harfove su ispitivali i u novije doba, računarskim tehnikama i prema tim istraživanjima (koja nažalost nisam uspio provjeriti) neki su ustvrdili da recimo u surama koje počinje sa «elif-lam-mim» najviše ima harfova « elif» pa zatim «lam» , pa «mim» . Tako recimo prema navodima dr. Mustafe Mahmuda u suri Er-Ra’d harf »elif» se spominje 625, «lam» 479, «mim» 260 i «ra» 137 puta. Isti slučaj je i sa surom El-Bekare u kojoj je «elif» zastupljen 4592, «lam» 3204 i «mim» 2195 puta. U suri Ali Imran koja također počinje sa «elif-lam-mim» harf «elif» je spomenut 2578, «lam» 1885 i «mim» 1251 puta (istim redom kako su spomenuti na početku sure) …
Nema komentara:
Objavi komentar